Hallituksen tiedote 5.7.2020

Julkaisupvm: 5.7.2020

Hallitus on päättänyt kokouksessaan 24.6.2020 muodostaa Leonettiin kaksi erillistä kasvattajalistaa. Meidän kasvattajalistamme on varsin laaja (mikä on toki hyvä asia), josta yli puolet kasvattajista ei ole lähivuosina kasvattanut yhtään pentuetta. Tämä on aiheuttanut pennun etsijöissä turhautumista, mistä on toistuvasti tullut palautetta. Pari vuotta sitten kasvattajille lähetettiin kysely, haluaako yhä pysyä listalla. Tämän perusteella pari kasvattajaa ilmoitti tietojensa voitavan poistaa listalta.

Hallitus pohti eri vaihtoehtoja kasvattajalistan järkeistämiseksi ja enemmän pennun ostajia palvelevammaksi. Kuitenkin kaikilla kennelnimen omaavilla jäsenillä on oikeus pitää tietonsa kasvattajalistalla. Näin ollen hallitus päätyi perustamaan kaksi kasvattajalistaa (monessa muussa rodussa käytössä); Aktiiviset kasvattajalista ja Kasvattajalista. Aktiiviset listalle pääsee ja siellä pysyvät ne kasvattajat, joilla on viimeisen kolmen vuoden aikana syntynyt pentue tai ollut tiedossa oleva astutus (astutusilmoitus yhdistyksen pentuevälityksessä). Aktiiviset listalle pääsee takaisin, kun ilmoittaa pentueen/astutuksen yhdistyksen pentuevälitykseen tai viimeistään kun pentue ilmoitetaan syntyneeksi (jos pentue ei ole yhdistyksen pentuvälityksessä, niin ilmoitus syntyneestä pentueesta kasvattajalistan ylläpitäjälle). Kasvattajalistan ylläpidosta vastaa pentuvälittäjä Taina Karjalainen.

Hallitus seuraa aktiivisesti listan toimivuutta. Mikäli havaitaan tarvetta muutoksille, tullaan niitä tekemään.

Viimeksi muokattu: 05.07.2020 12:37