Ansiomerkki

Suomen Leonberginkoirat RYn ansiomerkkisääntö

Ansioluettelo Suomen Leonberginkoirat ry:n ansiomerkkiä varten

Hyväksytty yhdistyksen kokouksessa Tyrvännössä 31.10.2009.

Suomen Leonberginkoirat ry:n ansiomerkki voidaan myöntää Suomen Leonberginkoirat ry:n jäsenelle pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta tehtävien hoitamisesta Suomen Leonberginkoirat ry:ssä tai merkittävästä työstä leonberginkoiran kasvattajana tai leonberginkoiraharrastajana.

Ansiomerkin myöntää Suomen Leonberginkoirat ry:n päätösvaltainen hallitus hallituksen tai yhdistyksen jäsenen esityksestä ansioluettelon perusteella.
Ansiomerkkejä voidaan myöntää vuosittain korkeintaan kolme kappaletta ja ne luovutetaan merkin saajille yhdistyksen kevätkokouksessa. Esitys ansiomerkin myöntämiseksi on tehtävä edellisen vuoden loppuun mennessä yhdistyksen hallitukselle.

Suomen Leonberginkoirat ry:n ansiomerkin myöntämisen edellytyksinä ovat:
- vähintään kymmenen vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys Suomen Leonberginkoirat ry:ssä
ja lisäksi
- pitkäaikainen ja ansiokas tehtävien hoitaminen Suomen Leonberginkoirat ry:n hallituksessa, jalostustoimikunnassa tai muissa luottamustehtävissä
tai
- pitkäaikainen ja menestyksekäs työ leonberginkoiran kasvattajana
tai
- pitkäaikainen ja menestyksekäs ura leonberginkoiraharrastajana: näytteilleasettajana, kilpailijana, kouluttajana tai tuomarina

Suomen Leonberginkoirat ry:n hallitus voi yksimielisellä päätöksellä poiketa ansiomerkkisäännön kolmannesta pykälästä ja myöntää ansiomerkin ei jäsenelle ansiokkaasta toiminnasta leonberginkoiran hyväksi.

Suomen Leonberginkoirat ry:n ansiomerkkisäännöt ovat hyväksytty yhdistyksen kokouksessa ja muutosesitys näihin sääntöihin on jätettävä vähintään kahta kuukautta ennen sitä kokousta, jossa se halutaan käsiteltäväksi. Hallituksen on esitettävä se lausunnollaan varustettuna seuraavalle varsinaiselle kokoukselle. Jotta muutosesitys tulisi hyväksytyksi, tulee sitä kannattaa 2/3 annetuista äänistä.